Kasım Ayı İndirimleri Sonlanırken Tüketiciler Şikayetlerini Dile Getirdi
Kasım ayı boyunca devam eden indirimler nihayete erdi ve tüketiciler ile markalar arasında köprü vazifesi gören Şikayetvar, Kasım ayı indirimlerine ilişkin önemli veriler paylaştı. E-ticaret, kargo ve pazaryeri siteleri üzerinde yapılan incelemelere göre son bir ay içerisinde e-ticaret sektörüne 30 binden fazla şikayet ulaştı. Kargo ile alakalı gelen şikayet sayısı ise 19 bini buldu.
Tüketicilerin ve markaların büyük bir merakla beklediği “Kasım İndirimleri”, bu yıl sona erdi. Şikayetvar tarafından Kasım ayı boyunca incelenen indirim verileri, e-ticaret, pazaryeri ve kargo sektörlerine ışık tuttu.
E-ticarette 32.454 Şikayet Geldi!
Şikayetvar’ın verilerine göre Kasım ayı içerisinde e-ticaret sektörüne toplam 32.454 şikayet ulaştı. Bu şikayetlerin %13’ü Şikayetvar aracılığıyla çözüme kavuşturuldu. Pazaryeri siteleri üzerinde yapılan incelemelerde ise Kasım ayında toplam 12.053 şikayet tespit edildi ve bu şikayetlerin %10’u Şikayetvar tarafından çözüldü.
Kargo Şikayetlerinin %23’ü Çözüm Buldu
Şikayetvar’ın sunmuş olduğu verilere göre, tüketicilerin güvenilir bir kaynak olarak değerlendirdiği platforma Kasım ayında kargo sektöründen toplam 19.209 şikayet geldi ve bu şikayetlerin %23’ü çözüme ulaştı.
E-ticaret ve Kargo Sektörlerinde En Çok Şikayet Edilen Konular
- Ürün iptali, iadesi ve değişimiyle alakalı sorunlar
- Fiyat ve ödeme problemleri
- Ürün kalitesi ve yanıltıcı ürünler
- Teslimat gecikmeleri ve kargo ile alakalı sorunlar
- Müşteri hizmetleri ve destek eksikliği
Kargo Şikayetlerinde Öne Çıkan Konular
- Teslimat gecikmeleri ve kayıp kargolar
- Yanlış veya eksik ürün teslimatı
- Adres bulunamadı ve teslim edilememe sorunları
- Müşteri hizmetleri ile iletişim eksikliği
- Kargo hasarları ve tazminat sorunları
En Çok Şikayet Edilen Pazaryeri Sitesi Konuları
- Yanlış veya kusurlu ürün teslimatı ve iade sorunları
- Kargo teslimat gecikmeleri ve yanlış adres teslimatı
- Müşteri hizmetleri ile iletişim sorunları
- Sipariş iptali ve para iade sorunları
- Faturasız satış ve yetersiz müşteri hizmetleri
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı